8 Mart 2012 Perşembe

Dünyada ve Türkiyede Siber Zorbalık Örnekleri



Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere gibi ülkelerde her beş gençten biri bu tür baskılara hedef oluyor.
Baskıların sonu intihara dek varabiliyor. Buna karşılık soruna karşı etkin bir yasal yaptırım ya da sınırlama bulunmuyor.
Georgia adlı genç kız, 12 yaşındayken okulda bir grup arkadaşıyla bozuşmuş; bunu internette, onu yaralamaya yönelik bir mesaj kampanyası izlemiş:
"Okuldan gelip dosyama bakardım ve benden ne kadar hoşlanmadıklarını anlatan 3-5 ya da 10 mesaj bulurdum. Kendimi okulda güvende hissetmiyordum. Şimdi de kendimi evde güvende hissetmez oldum." diyor.
Georgia mesajları silse de önce okuduğunu söylüyor. "Biri hakkımda bir şey söylüyorsa, başkalarından duyacağıma bilmek istiyordum" diyor.
Sally Cope'un 13 yaşındaki oğlu da siber zorbalık mağdurlarından.
"Gençlerle konuştuğumda neden bilgisayarınızı kapatmıyorsunuz diyorum. Ama bu korkunç bir saplantı haline geliyor. Başkaları haklarında ne diyor, görmek istiyorlar." diye yakınıyor.
12 yaşındaki Lily Rowland'ın hesap bilgileri birilerince ele geçirilmiş, adı kullanılarak mesajlar gönderilmiş.
"Bugün kendini derste rezil ettin" gibi mesajlar alan en yakın arkadaşlarının bile kendisini suçladığını söylüyor.Georgia, uğradığı siber zorbalık saldırıları sonunda bir gün okul tuvaletine kapanıp her şeyi sona erdirmek istemiş.
"Ben olmasam her şey daha iyi olur, herkes mutlu olur" diye düşündüğünü anlatıyor.
Sally Cope'un oğlu da intihar girişiminde bulunmuş, ancak o maalesef hedefine ulaşmış.
   Avustralya’nın Melbourne kentinde yaşayan 14 yaşındaki Türk kızı Şeniz Erkan, kendisine ait sosyal paylaşım sitelerindeki hesaplarına girerek tehdit ve saldırılarda bulunan “sanal zorbaların” baskısına dayamayıp, intihar etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder